ایران مترجم

چگونه با دیدن فیلم زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

Improve your English with English Films
mollie-sivaram-yubCnXAA3H8-unsplash-1536×1024

 

تماشا کردن فیلم یا سریال انگلیسی، یکی از بهترین راه ها برای تقویت زبان (بخصوص برای مهارت های شنیداری) است. علاوه بر مهارت شنیداری (listening)، می توان مهارت های صحبت کردن (speaking) خود را نیز تقویت کرد.

برای تقویت زبان خود از طریق تماشای فیلم های انگلیسی، نیاز است تا حدودی با این زبان آشنا باشید، مگر آنکه بخواهید کارتون یا فیلم های مستربین را تماشا کنید. اگر سطح زبانتان در حد ابتدایی (elementary) است، سعی کنید فیلم یا انیمیشن های کودکان را تماشا کنید یا فیلم های زیرنویس دار ببینید. اما اگر سطح زبانتان متوسط (intermediate) یا پیشرفته (advanced) است، هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد.

با وسیله ای فیلم را تماشا کنید که هروقت خواستید بتوانید آن را متوقف کنید یا یک بخش از فیلم را هرچقدر که بخواهید تکرار کنید (مثل کامپیوتر یا لپ تاپ). توجه داشته باشید، فیلم هایی را که انتخاب می کنید دارای زبان انگلیسی و دوبله فارسی باشند، تا با روشی که در پایین خواهیم گفت بتوانید لغات و عبارات جدید را چک کنید.

به دوستانی که سطح زبانشان در حد متوسط است توصیه می کنم که حداقل ماهی دو فیلم را برای تقویت زبانشان تماشا کنند.

 

نکاتی برای تماشای فیلم در جهت یادگیری زبان:

1) ابتدا فیلم را بدون زیرنویس، به زبان انگلیسی تماشا کنید.

2) دوباره آن را سکانس به سکانس با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید. هرچقدر که لازم شد سکانس ها را تکرار کنید تا بهتر متوجه شوید.

3) اگر احساس می کنید کاملا فیلم را درک نمی کنید، این بار فیلم را سکانس به سکانس با زیرنویس فارسی تماشا کنید. سکانس ها را تکرار کنید و همزمان که زیرنویس را می خوانید به دیالوگ ها نیز توجه کنید.

4) در مرحله چهارم، فیلم را به صورت دوبله فارسی و با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید.

5) در انتها، بار دیگر فیلم را به زبان انگلیسی و بدون هیچ زیرنویسی نگاه کنید.

 

 

در حالیکه دارید فیلم نگاه می کنید، یک دفترچه یادداشت بردارید و لغات و عبارات جدید را در آن یادداشت کنید و بعدا آن ها را مرور کنید.

سعی کنید متن فیلمنامه را پیدا کنید، یکی از شخصیت ها را انتخاب کرده و همزمان با دیدن فیلم، دیالوگ های او را به صورت بلند بخوانید. تلاش کنید لهجه و تلفظ تان همانند آن شخصیت باشد. (متن فیلمنامه در اینترنت موجود است). سعی کنید با دوستی که او هم درحال یادگیری زبان است، این کار را انجام بدید. هر کدام یک کاراکتر برداشته و دیالوگ های آنها را بخوانید. از خودتان فیلم بگیرید و اشتباهات خود را شناسایی و اصلاح کنید.

به یاد داشته باشید برای یادگیری زبان جدید، باید با آن درگیر شوید. هنگامیکه فیلم را تماشا کردید، راجع به آن فکر کنید و با دوستان خود درباره ی آن به زبان انگلیسی صحبت کنید. مطمئنا نتایجی که بعدها خواهید دید، شما را شگفت زده خواهد کرد.

 



از به روز ترین آموزش های ما در شبکه های اجتماعی بهرمند شوید



Subscribe
Notify of
guest
1 دیدگاه
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
Mohammad
Mohammad
2 years ago

عالی👌

در سایت تخصصی ایران مترجم،

ترجمه تخصصی

انواع محتواها نظیر

ترجمه متون تخصصی و مقالات علمی

، ترجمه تخصصی کتاب،

ترجمه مقاله

به صورت تخصصی، ترجمه تخصصی مقاله ISI،

ترجمه مقاله خبری

،

ترجمه زیرنویس فیلم

و فایل صوتی و تصویری، ترجمه تخصصی قراردادها و اسناد تجاری و وب سایت،

ترجمه متون تخصصی دانشگاهی

و دانشجویی از زبان انگلیسی به فارسی، فارسی به انگلیسی و سایر زبانها به صورت تخصصی و با گارانتی کیفیت، ترجمه می شود. وجه تمایز سایت ترجمه ایران مترجم با سایر سرویس ها “پیشتیبانی کامل و 24 ساعته”، “کیفیت بالا” و “قیمت پایین” است. در ایران مترجم تا رضایت از

ترجمه تخصصی محتوا

جلب نشود کار به اتمام نخواهد رسید، همچنین مترجمان می توانند با ثبت نام در ایران مترجم به جمع مترجمان متخصص ایران مترجم پیوسته و به صورت دورکاری درآمد میلیونی داشته باشند
1
0
نظر یا پیشنهادتو رو برامون کامنت کنx