ایران مترجم

زلزله مرگبار 6 ریشتری در هرمزگان /5 کشته تا کنون /منازل مسکونی تخریب شد

زلزله ۶.۱ ریشتری ساعت ۲ و ۲ بامداد روز شنبه «بندرخمیر» در استان را لرزاند. پس‌ازآن دو زمین‌لرزه دیگر بالای ۶ ریشتر استان را تکان داد.
زلزله

اخبار

گوناگون

 

 وقوع زلزله‌های متعدد ۶ ریشتری در هرمزگان تاکنون پنج کشته در پی داشته است و مسئولان از تخریب ۱۰۰ درصدی برخی منازل مسکونی خبر می‌دهند، آخرین اخبار این رویداد تلخ را در «مهر» دنبال کنید.

 زلزله ۶.۱ ریشتری ساعت ۲ و ۲ بامداد روز شنبه «بندرخمیر» در استان را لرزاند. پس‌ازآن دو زمین‌لرزه دیگر بالای ۶ ریشتر استان را تکان داد.

زمین‌لرزه نخست در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داد. این زمین‌لرزه در شهر بندرعباس هم احساس شد.

 

در پی وقوع زمین‌لرزه ۶.۳ ریشتری و دو زمین‌لرزه ۶.۱ ریشتری مردم شهرستان‌های بندرعباس، قشم، بندرخمیر و بندرلنگه به خیابان‌ها آمده‌اند. آخرین آمارها حکایت از کشته شدن چهار نفر در جریان این زلزله دارد.

تیم‌های امدادی به منطقه اعزام‌شده و ارزیابان راهی روستاها شده‌اند. گفته می‌شود خسارت به منازل مسکونی در برخی مناطق ۱۰۰ درصدی است.

اخبار زلزله‌های هرمزگان را در زیر بخوانید

۶:۲۶ کمپ‌های اسکان موقت در بندرعباس دایر شد/مردم در خانه نمانند

 

مهدی دوستی بامداد شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تعداد زلزله‌ها امشب کمپ‌های اضطراری در بندرعباس و سایر مناطق زلزله‌زده دایر خواهد شد.

وی افزود: این کمپ ها با کمک هلال احمر دایر می‌شود و مکان آنها به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

استاندار هرمزگان از مردم درخواست کرد ضمن حفظ آرامش خود، از تردد در مسیر مناطق زلزله زده پرهیز کنند و فعلا به این مناطق سفر نکنند.

دوستی اظهار کرد: شهرهای بزرگ خسارت گسترده نداشتند اما روستاهای کانون زلزله آسیب شدیدی دیده‌اند.

وی افزود: مردم در خانه نمانند و آرامش خود را حفظ کنند. تیم‌های مربوطه در حال وصل‌کردن برق‌ ۵۳ روستایی هستند که در این مناطق کانونی زلزله قرار داشته‌اند. برق ۲۷ روستا وصل شده و برق دیگر روستاها نیز به تدریج وصل خواهد شد.

دوستی تأکید کرد: در حال حاضر نگرانی ما افراد زیر آوار در روستاهاست که در حال انتقال امکانات امداد و نجات به منطقه هستیم.

استاندار هرمزگان با بیان این که راههای در طول مسیر از بندرعباس تا بندرلنگه نیز آسیب دیده‌اند و نشست‌ها و ترک‌های پلها را نیز شاهدیم، خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم از تردد در مسیرهای بین شهری خودداری کنند.

۶:۱۸ اتوبوس آمبولانس و بالگرد امدادی از بندرعباس و شیراز اعزام شد

 

مهرداد حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح خدمات ارائه شده به مناطق زلزله زده بیان داشت: تمامی بیمارستان‌های منطقه به حالت آماده باش درآمده اند و بالگردهای اورژانس نیز در کنار آمبولانس‌ها در آماده باش قرار دارند.

حسن زاده عنوان کرد: در همان لحظات اولیه وقوع زلزله دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در آماده‌باش قرار گرفت و به همه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی نیز اعلام آماده‌باش شد.

وی افزود: آمبولانس‌های اورژانس در اولین فرصت به محل حادثه رسیدند و برابر گزارشی که تا ساعت ۵:١٠ بامداد دریافت کردیم، حدود هفت دستگاه آمبولانس در منطقه سایه خوش حضور داشته و در حال خدمت رسانی‌اند. همچنین از بندر عباس و شیراز اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: اتوبوس آمبولانس‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی لار، فسا و جهرم نیز به محل اعزام شده است و بالگردهایی از شیراز و بندرعباس نیز آماده پرواز هستند تا به محض طلوع آفتاب به محل اعزام شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که تا کنون رسیده است ٣٠ تن در پی وقوع این زمین لرزه دچار مصدومیت شدند که از این تعداد شش تن بدحال هستند. خدمات نیز در حال انجام است و بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم‌پزشکی اطراف نیز در حال آماده‌باش کامل هستند تا در صورتی که نیاز باشد بیماران به این بیمارستان‌ها منتقل و اقدامات لازم انجام شود.

۶:۰۲ شمار فوتی‌های زلزله هرمزگان به ۵ نفر رسید / ۱۲ نفر بستری شده‌اند

 

مهرداد حسن زاده بامداد شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شمار فوتی‌های زلزله در بخش مهران استان هرمزگان به ۵ نفر رسیده که شامل ۳ آقا و دو خانم هستند. اکنون ۱۲ بیمار نیز بستری هستند.

حسن زاده با اشاره به ارسال شمار بیشتری از آمبولانس از بندرعباس به کانون زلزله، از مردم خواست تا از تردد بین شهری در محورهای غربی هرمزگان خودداری کنند تا نیروهای امدادی بتوانند امکانات و تجهیزات لازم را به منطقه منتقل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین اضافه کرد: بالگرد امداد هوایی نیز به محض روشن شدن هوا به سمت مناطق زلزله زده به پرواز درخواهد آمد تا هم در انتقال بیماران و هم در انتقال تجهیزات و امکانات لازم به کمک یگان‌های امدادی بیاید.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

 

 



از به روز ترین آموزش های ما در شبکه های اجتماعی بهرمند شوید



Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
در سایت تخصصی ایران مترجم،

ترجمه تخصصی

انواع محتواها نظیر

ترجمه متون تخصصی و مقالات علمی

، ترجمه تخصصی کتاب،

ترجمه مقاله

به صورت تخصصی، ترجمه تخصصی مقاله ISI،

ترجمه مقاله خبری

،

ترجمه زیرنویس فیلم

و فایل صوتی و تصویری، ترجمه تخصصی قراردادها و اسناد تجاری و وب سایت،

ترجمه متون تخصصی دانشگاهی

و دانشجویی از زبان انگلیسی به فارسی، فارسی به انگلیسی و سایر زبانها به صورت تخصصی و با گارانتی کیفیت، ترجمه می شود. وجه تمایز سایت ترجمه ایران مترجم با سایر سرویس ها “پیشتیبانی کامل و 24 ساعته”، “کیفیت بالا” و “قیمت پایین” است. در ایران مترجم تا رضایت از

ترجمه تخصصی محتوا

جلب نشود کار به اتمام نخواهد رسید، همچنین مترجمان می توانند با ثبت نام در ایران مترجم به جمع مترجمان متخصص ایران مترجم پیوسته و به صورت دورکاری درآمد میلیونی داشته باشند
0
نظر یا پیشنهادتو رو برامون کامنت کنx