ایران مترجم

آسیب ۳۳۰ میلیارد یورویی بحران کرونا به اقتصاد آلمان

بر اساس بررسی‌ انستیتو ایفوی آلمان، کرونا ضرر اقتصادی بالغ بر ۳۳۰ میلیارد یورو برای این کشور و بدترین بحران اقتصادی جهانی از زمان رکود اقتصادی بزرگ در دهه ۱۹۳۰ را به بار آورده است.
11586279_157

اخبار جهان

اقتصادی

گوناگون

 بحران کرونا عواقب فاجعه باری برای همه کشورهای اروپایی از جمله آلمان داشته است و بخصوص در حوزه اقتصادی ضررهای زیادی را به بار آورده است.

به نوشته روزنامه "ویرتشافتز ووخه" آلمان، انستیتو مهم اقتصادی ایفو در آلمان در گزارشی اعلام کرد که خسارات اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا که از حدود دو سال پیش آغاز شده است تا کنون در آلمان بالغ بر 330 میلیارد یورو بوده است.

"تیمو وولمرشوزر"، مدیر بخش اقتصادی انستیتو ایفو درآلمان روز گذشته در این باره گفت: این ضرر معادل مجموعا 10 درصد از بازده اقتصادی سال 2019 است. در این گزارش زیان های ارزش افزوده آتی که از جمله ناشی از زیان ها در آموزش و پرورش است در نظر گرفته نشده است.

"کلمنس فوئست"، رئیس انستیتو ایفوی آلمان با نگاهی به عواقب شیوع کرونا در این کشور در این باره گفت که این بدترین بحران اقتصادی جهانی از زمان رکود اقتصادی بزرگ در دهه 1930 است.

وی تاکید کرد : درست این بود که دولت آلمان اقتصاد را قاطعانه تثبیت می کرد نه از طریق یک سیاست اقتصادی مبتنی بر تقاضا بلکه از طریق تثبیت بازارهای مالی و ایجاد پل های کمکی برای کارمندان، مشاغل آزاد و شرکت ها.

انستیتو اقتصادی ایفو در این محاسبات بر پیش بینی های اقتصادی خود از دسامبر سال 2019 برای سال های 2020 و 2021 تکیه کرده است. بر این اساس بدون بحران کرونا اقتصاد آلمان در این سال ها حدود 1.3 درصد در سال رشد می کرد.

بازده اقتصادی آلمان در سال 2020 به دلیل شرایط قرنطینه حدود 4.6 درصد سقوط کرد و توانست در سال 2021 به رشد پایین 2.8 درصد دست پیدا کند.

بر اساس گزارش انستیتو ایفوی آلمان با این همه عملکرد کلی اقتصادی به میزان قابل توجهی کم تر از پتانسیل خود باقی ماند. اکثر کارشناسان اقتصادی بر این باورند که وضعیت اقتصادی مشابه قبل از بحران کرونا تا بهار آینده دوباره به دست نخواهد آمد.

دولت فدرال آلمان برای سال 2022 در مجموع انتظار افزایش تولید ناخالص داخلی حدود 3.6 درصد را دارد.

 

پیش بینی به درازا کشیده شدن دوره مقابله با کرونا تا 10 سال

"کارل لایترباخ"، وزیر بهداشت آلمان هم در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که مقابله با کرونا زمان زیادی به درازا خواهد کشید. به گفته وی این بازه زمانی می تواند حدود 10 سال باشد.

معاون رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم اعلام کرده است که کرونا ناپدید نمی شود و از این رو از همگان درخواست کرد که خود را واکسینه کنند. وی تاکید کرد: هر چقدر انسان های بیشتری علیه کرونا ایمن شوند به همان اندازه ما در آینده بهتر می توانیم با این بیماری مبارزه کنیم.

وزیر بهداشت آلمان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که کشورش نقطه اوج موج اومیکرون را پشت سر گذاشته است.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 220048 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد و شاخص ابتلای هفتگی به کرونا به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به 1371.7 رسیده است. 264 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا ان خود را از دست دادند.

 

منبع



از به روز ترین آموزش های ما در شبکه های اجتماعی بهرمند شوید



Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
در سایت تخصصی ایران مترجم،

ترجمه تخصصی

انواع محتواها نظیر

ترجمه متون تخصصی و مقالات علمی

، ترجمه تخصصی کتاب،

ترجمه مقاله

به صورت تخصصی، ترجمه تخصصی مقاله ISI،

ترجمه مقاله خبری

،

ترجمه زیرنویس فیلم

و فایل صوتی و تصویری، ترجمه تخصصی قراردادها و اسناد تجاری و وب سایت،

ترجمه متون تخصصی دانشگاهی

و دانشجویی از زبان انگلیسی به فارسی، فارسی به انگلیسی و سایر زبانها به صورت تخصصی و با گارانتی کیفیت، ترجمه می شود. وجه تمایز سایت ترجمه ایران مترجم با سایر سرویس ها “پیشتیبانی کامل و 24 ساعته”، “کیفیت بالا” و “قیمت پایین” است. در ایران مترجم تا رضایت از

ترجمه تخصصی محتوا

جلب نشود کار به اتمام نخواهد رسید، همچنین مترجمان می توانند با ثبت نام در ایران مترجم به جمع مترجمان متخصص ایران مترجم پیوسته و به صورت دورکاری درآمد میلیونی داشته باشند
0
نظر یا پیشنهادتو رو برامون کامنت کنx